
Jak przygotować się do matury rozszerzonej z biologii
Zaplanuj działania
Istotna kwestia podczas przygotowywania się do nauki z biologii, jest zbudowanie adekwatnego do swoich możliwości oraz potrzeb, planu działania. Umieszczenie określonych działań w odpowiednich ramach czasowych, gwarantuje kontrolę nad wypełnianiem ich, a także umożliwia monitorowanie postępów w nauce. Kolejną ważną kwestia jest dobór odpowiednich materiałów do nauki. Planując naukę indywidualnie, warto jest zdecydować się na książki, które swoją wiedzą, wynagrodzą Ci brak nauczyciela. Jest to bardzo ważne, gdyż poszukiwania dodatkowych informacji, będą powodowały dodatkowy czas, poświęcony na ich zdobywanie. Biologia na czasie 1 zakres rozszerzony książka, to pozycja która zapewnia maturzystą wszystkich potrzebnych informacji, z całego przekroju przedmiotu, tak aby zdać maturę na wysokim poziomie. Jest to pozycja wyróżniająca się, ciekawymi metodami nauczania oraz przystępną formą, przekazywania treści.
Jak korzystać z podręcznika?
Książka jest podzielona na kilka części. Pierwsza składa się z powtórzeń z części podstawowej materiału, tak aby uczeń, miał szansę powtórzyć całą wiedzę, która powinna być mu znana z podstawowych fragmentów materiału. Kolejna partia, wprowadza do treści rozszerzonych. Po każdym rozdziale teoretycznym, następują zadania maturalne. Uczeń ma za zadanie, rozwiązanie ich, na podstawie wcześniej zdobytej wiedzy. Ta część książki stanowi formę treningu oraz wprowadzenia do rozwiązywania podobnych zadań. Została wzbogacona o klucz odpowiedzi, który sugeruje jak rozwiązywać zadania. To umożliwia naukę tych sposobów, gdyby uczeń nie znał odpowiedzi. Kolejna część książki, stanowi typowe zadania maturalne, które wymagają zastosowania wiedzy z kilku różnych działów biologii. Są standardowym odzwierciedleniem ćwiczeń, którym maturzysta będzie musiał sprostać, w trakcie egzaminu. Taki układ podręcznika, zapewnia możliwość pracy samodzielnej, która z kolei daje szansę na lepsze przyswojenie treści, gdyż wymaga większej uwagi i zaangażowania ucznia.